هدف از این تحقیق بررسی مشخصه های تبلیغات موبایلی و عوامل موثر برای استفاده از آن می باشد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 2701 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
تعریف لاسول در کتاب"فنون تبلیغات در جنگ جهانی" تبلیغات منحصرا به کنترل عقیده با نمادهای مهم نظیر گزارش ها، شایعات تصاویر و دیگر اشکال ارتباط جمعی میپردازد. هر گونه ارایه وعرضه کالاها یا خدمات که یک واحد تبلیغاتی،فرد یا موسسه مشخص انجام دهد که مستلزم پرداخت هزینه باشد. تبلیغات از نظر تکنیکی عبارت است از هر نوع معرفی غیر شخصی وترویج ایده ها،کالا ویا خدمات در مقابل پول که یک فرد یا موسسه مشخصی آن را انجام می دهد.(کاتلر و آرمسترانگ ،1388،ص 608 ). تبلیغات موبایلی هر شکل از بازاریابی، تبلیغات یا ترفیع و فروش ،که مشتریان را مورد هدف دارد واز طریق کانال موبایل اجرا گردد(Tsang, 2004, P: 67).
عوامل موثر برای استفاده از تبلیغات موبایل
1) توانایی ایجاد علامت تجاری: براساس تحقیقات انجام گرفته بر اینترنت، این نتیجه حاصل شده است که تعامل یک عامل اصلی در ایجاد نگرش در استفاده کنندگان است.
2) توانایی بازاریابی بر مبنای هر منطقه- این نوع بازاریابی توانایی ایجاد اشکال جدیدی از خدمات مانند پیش بینی وضع هوا در هر محل، راهنمای رستورآن ها، نقشه هتل ها و موارد مشابه را دارد که به عنوان روش هایی از ارتباطات دوستانه با مشتریان شناخته می شوند.
3) عوامل مرتبط با امنیت-بر مبنای مشاهده ها، نفوذ موبایل در اکثر کشورهای توسعه یافته در حال رشد است.
4) توانایی محیط فن آوری برای تسهیل فرایند تبلیغات پیام کوتاه- محیط فن آوری کشورها عامل مهمی در افزایش تعداد استفاده کنندگان از فن آوری های جدید است. (Okazaki andTaylor, 2008 ,P: 6).
فهرست مطالب
تبلیغات موبایلی 2
2-3-2-1) موسسات تبلیغاتی در ایران 4
2-3-2-2) رشد کانون های تبلیغاتی و تنوع روش های تبلیغاتی 5
2-3-2-3) موسسات تبلیغاتی پس از انقلاب اسلامی 7
2-3-3) آمیخته بازاریابی و تعیین جایگاه تبلیغات 8
شکل 2-5 ) آمیخته بازاریابی وتعیین جایگاه تبلیغات درآن (محمدیان ،1388،ص 51 ) 9
2-3-4) تبلیغات موبایلی 9
2-3-4-1) فعالیت های تبلیغات موبایلی 12
2-3-5) کانال های تبلیغات موبایلی 14
1. کانال های تبلیغاتی آفلاین: 15
2. تبلیغات موبایلی آنلاین 17
2-3-6) ویژگی های تبلیغات موبایلی 19
• سودمندی ادراک شده 19
• سهولت استفاده ادراک شده 21
• شرایط تسهیلی 21
2-3-7) تاریخچه پیشرفت سرویس پیام کوتاه 22
2-3-8) انواع پیام کوتاه و پیام چند رسانه ای تبلیغاتی 24
2-3-8-1) نقاط قوت و ضعف پیام کوتاه به عنوان ابزار تبلیغی 25
2-3-8-2) مزایای پیام کوتاه به عنوان ابزار تبلیغاتی 25
2-3-8-3) معایب پیام کوتاه به عنوان ابزار تبلیغی 27
2-3-9) خصوصیات موبایل به عنوان ابزار تبلیغاتی 29
4 عامل عمده بر شرکت ها برای استفاده از تبلیغات موبایل اثر دارند که شامل موارد زیر است: 31
بخش چهارم: پیشینه تحقیق 35
مطالعات خارج از کشور: 35
مطالعات داخل کشور: 39
منابع و مآخذ 41
منابع لاتین: 43